Bij de USAC kan je klimmen, borrelen, Utrecht-Freyr’s organiseren, maar ook maatschappelijke projecten opzetten. Dit gaat om een sportief maatschappelijk project waarbij we samenwerken met USAC, een basisschool en Stichting Move.

Wie is die ‘Stichting Move’…?

Move koppelt kinderen uit minder bedeelde wijken aan studenten. In een kortlopend project leren zij elkaars leefwereld kennen en bedenken de kinderen hoe ze hun eigen buurt kunnen verbeteren. Studenten helpen deze plannen te realiseren en geven zo samen met de kinderen hun buurt een boost. Op deze manier laten we kinderen ontdekken dat zij de wereld kunnen veranderen.

Wat gaat er gebeuren?

Het project is zo georganiseerd dat er eerst een kennismaking plaatsvind bij Stichting MOVE op kantoor. Samen met de commissie ga je kijken hoe de tijdsplanning eruit gaat zien. Er worden namelijk drie tot vijf wijklessen gegeven bij de kinderen op school. Deze lessen staan in het teken van een maatschappelijk thema. Daarnaast komen de kinderen bij de USAC langs voor een of twee klimsessies, altijd leuk klimmende kinderen! Langzamerhand wordt er tijdens de wijklessen naar een concreet project toegewerkt samen met de kinderen. Uiteindelijk presenteren de kinderen het project op een feestelijke dag.

Move is een ontzettend dynamische commissie die met veel verschillende speelse partijen in contact staat. De kinderen geven een kleurrijke en actieve twist aan het project.