Wilt u uw jubileum, feestelijke opening, oplevering van nieuwbouw of evenement van een spectaculair onderdeel voorzien? Schakel dan het USAC Stuntteam in!

Wie zijn wij?

Het USAC Stuntteam is een onderdeel van de Utrechtse Studenten Alpen Club (USAC). De USAC is een vereniging die het klimmen bedrijft op alle niveaus; van bergwandelen tot het maken van alpiene touren en van sportklimmen in de Ardennen tot tourski-tochten in de Alpen. Onze vereniging heeft officieel erkende kliminstructeurs en cursusleiders en is aangesloten bij de overkoepelende bergsportvereniging in Nederland, de NKBV.

Het USAC Stuntteam is actief bij evenementen, zoals het openen van bedrijven of gebouwen, bij jubilea, demonstraties enzovoorts. Het USAC Stuntteam kan ingehuurd worden door particulieren en bedrijven. Wij zijn door heel Nederland actief!

Het USAC Stuntteam heeft in de loop der jaren veel stunts verricht. Voorbeelden zijn het abseilen van een woontoren in Eindhoven, het ophangen van spandoeken aan de Dom en het beklimmen van de gevels van de openbare bibliotheek in Utrecht en de universiteitsbibliotheek op de Uithof. Deze stunts zijn allemaal succesvol verlopen, enthousiast ontvangen door opdrachtgevers en omstanders en trokken de aandacht van vele mensen.

Wat kan het USAC Stuntteam voor u doen?

Het USAC stuntteam verricht stunts met het thema ‘hoogte’, ‘afdalen’ en ‘beklimmen’. Binnen dat thema is er veel mogelijk in overleg. Een paar voorbeelden van de stunts en mogelijkheden die het USAC Stuntteam te bieden heeft:
– Abseilen van gebouwen of objecten (het afdalen langs een touw)
– Het begeleiden van deelnemers die van een object of gebouw abseilen
– Het bouwen van een tokkelbaan en het begeleiden van deelnemers bij het afdalen
– Het beklimmen van een gebouw
– Het spectaculair onthullen van een spandoek
– Abseilen met een spandoek
– Verkleed uitvoeren van een activiteit, al dan niet in combinatie met het oplaten van ballonnen, confetti strooien etc.

Wij staan uiteraard open voor uw vragen en suggesties en kunnen in overleg met u nog meer mogelijkheden bedenken.

De uitvoering:

Het USAC Stuntteam werkt uitsluitend met erkende en ervaren kliminstructeurs. Wij zijn geen bedrijf: onze instructeurs opereren op vrijwillige basis en zonder persoonlijk winstoogmerk. De opbrengst van een stunt komt geheel ten goede aan de USAC. Bij al onze activiteiten staat de veiligheid van deelnemers en omstanders voorop!

De kosten van een stunt zijn variabel en hangen onder andere af van het aantal instructeurs die nodig zijn, de hoeveelheid materiaal, wat voor stunt er gedaan wordt en waar die wordt uitgevoerd.

Informatie:

U kunt via de mail contact op nemen met het USAC Stuntteam of bellen met de voorzittter van het stuntteam.

Contactgegevens:

stuntteam@usac.alpenclub.nl