USAC en het Coronavirus

For English, see below

Lieve leden,

Vandaag heeft het bestuur in het kader van het Coronavirus (COVID-19) een (Skype-)overleg gehad naar aanleiding van de gisteravond aangekondigde maatregelen tegen de verspreiding van het virus. We hebben hierbij niet alleen de maatregelen van het kabinet en het RIVM, maar ook die van NOC*NSF en de NKBV in acht genomen.

De NKBV adviseert het volgende: “Het kabinet heeft ook voor heel Nederland opgeroepen sociale contacten in het algemeen sterk te verminderen. Deze oproep zouden wij graag willen ondersteunen en u ook oproepen om alle andere clubbijeenkomsten zoals trainingen, overleggen, vergaderingen, vieringen en werkgroep bijeenkomsten ook af te gelasten.”

Wij volgen deze adviezen op omdat wij als vereniging niet willen bijdragen aan de verspreiding van het Coronavirus. Daarom hebben we besloten de volgende maatregelen voor onze vereniging te nemen, die tot en met 6 april zullen gelden:

• Alle USAC activiteiten zijn afgelast (voor de precieze lijst welke activiteiten gecanceld zijn, zie onderaan dit bericht).
    • Net als alle andere sportfaciliteiten in Nederland, is Klimmuur Utrecht gesloten. Komende weken zullen er dus geen halavonden meer zijn.
  • USAC materiaal wordt niet uitgeleend. Klimgebieden in België zijn nu voor groepen gesloten en individuele klimmers wordt opgeroepen daar niet te gaan klimmen. Aangezien het in de lijn der verwachting ligt dat ditzelfde ook zal gebeuren voor gebieden in Duitsland en Luxemburg, willen we hierin geen uitzonderingen maken en dit voor de komende weken vanuit de USAC niet stimuleren.
  • We raden leden van commissies af om komende weken in grote groepen samen te komen. Probeer vergaderingen zo veel mogelijk via digitale media te doen.

Eind maart zullen we jullie een update geven over de situatie voor de vereniging. We hopen dan ook te kunnen aangeven welke activiteiten naar wanneer zijn verplaatst en welke helaas niet meer kunnen worden georganiseerd. Mocht er voor die tijd al meer duidelijkheid zijn, dan zullen we jullie dat uiteraard ook laten weten.

Verder raden we jullie aan om de eerder gestuurde adviezen over het Coronavirus, aangaande persoonlijke hygiëne, het thuisblijven bij ziekteverschijnselen en het verminderen van sociale contacten, uiteraard nog steeds op te volgen.

Wij nemen als bestuur de verantwoordelijkheid voor deze beslissingen en hopen op jullie begrip. Voor verdere vragen kunnen jullie altijd contact opnemen met het bestuur. Meer informatie is ook te vinden op de site van het RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus.

We hopen op jullie begrip en vooral dat we snel weer kunnen klimmen!

English

Today, the board held a (Skype) meeting about the Coronavirus (Covid-19), following the measures announced yesterday evening against the spread of the virus. We have not only taken the measures of the Cabinet and RIVM into account, but also those of NOC * NSF and the NKBV.

The NKBV advises the following: “The cabinet has called for the whole of the Netherlands to strongly reduce social contacts in general. We would like to support this call and also call you to cancel all other club meetings such as training, consultations, meetings, celebrations and working group meetings.”

We follow these recommendations, as we do not want to contribute to the spread of the virus among our members. That is why we have decided to take the following measures for our association, which will apply until April 6:

• All USAC activities are canceled (for the exact list of which activities have been canceled, see bottom of this message).
  • Like all other sports facilities in the Netherlands, Klimmuur Utrecht is closed. In the coming weeks there will therefore no longer be USAC-evenings.
  • It is not possible to borrow material from the USAC. Climbing areas in Belgium are now closed to groups and individual climbers are urged not to climb there. Since it is expected that the same will also happen for areas in Germany and Luxembourg, we do not want to make any exceptions and discourage people to go climbing for the coming weeks.
  • We do not recommend committee members to meet in large groups. Try to do meetings through digital media as much as possible.

At the end of March we will give you an update on the situation for the association. We hope to be able to indicate which activities have been moved to when and which unfortunately can no longer be organized. If there is more clarity before then, we will of course let you know.

Furthermore, we recommend that you still follow the previously sent advice on the Coronavirus, regarding personal hygiene, staying home in case of illness and reducing social contacts.

As a board we take responsibility for these decisions and hope for your understanding. For further questions you can always contact the board. More information can also be found on the RIVM website: https://www.rivm.nl/coronavirus

We hope for your understanding and we hope that we can climb again soon!

Afgelaste activiteiten tot en met 6 april:

Algemeen:

• Klimweekenden
  • USAC-avonden in Klimmuur Utrecht
  • Borrels op dinsdagavond
  • Alpentraining

Georganiseerd door bestuur:

• Uitwisseling Softijs: 24 maart
  • Lezing FysioDomstad: 25 maart
  • HALV: 31 maart
  • Familie- en vriendendag: 5 april

Georganiseerd door commissies:

• OV-SP cursus: 24 maart, 26 maart en weekend
  • Trampolinespringen met de Accie: 18 maart

Wees voorzichtig, blijf gezond en hopelijk tot niet over al te lange tijd!

Met sportieve groet,

Bestuur 91