Doe mee met Stichting MOVE!

Wil jij naast je studie een maatschappelijke bijdrage leveren? Meld je aan voor de Move-commissie en zet een project op met kinderen uit een minder bedeelde wijk in Utrecht. In vier tot zes maanden help jij  kinderen van 10-13 jaar om iets moois voor elkaar te krijgen in hun eigen buurt. Je leert je eigen maatschappelijke project te managen, je ontwikkelt jouw talenten, vergroot je netwerk, doet coaching- en leiderschapsskills op, werkt aan je cv en komt in contact met interessante lokale partijen. Daarnaast leer je de leefwereld van kinderen uit een minderbedeelde wijk kennen en geef je hen een kijkje in de leefwereld van een student. Samen werk je toe naar een uitvoerbaar plan en kun je veel betekenen voor de buurt.

De projecten bestaan uit twee onderdelen: een verbindende activiteit en een actief uitstapje naar het studentenleven. Tijdens dit uitstapje nemen jullie de kinderen een dagje mee in jullie leefwereld; samen sporten, een bezoek aan de universiteit of een kijkje op de vereniging. In het wijktraject brainstormen jullie samen met de kinderen over wat er beter kan in de wijk. Samen komen jullie tot een concrete vernieuwing die vervolgens ook gerealiseerd wordt: een chillbank op het schoolplein, een bijzonder kunstwerk of een swingend buurtfeest bijvoorbeeld.

Wij zijn op zoek naar minimaal vijf studenten die een Move-project willen starten! Meer weten? Kijk op www.stichtingmove.nl/studenten Aanmelden? Mail dan voor 18 februari naar vice@usac.alpenclub.nl